American Eagle is terug!

Bart Brentjens blaast zijn oude merk nieuw leven in

Met wat hints via twitter en instagram vermoedden we de laatste tijd al wel iets, het hoge woord is er nu ook echt uit: Bart Brentjens blaast samen met Henk Schipper (voormalig Ritchey importeur benelux, oprichter Fast Forward wielen en mede oprichter van het Roompot wielrenteam) nieuw leven in het merk uit de jaren ’90 waarop hij onder andere Olympisch Kampioen en Wereld Kampioen werd. In de traditie van het oude American Eagle, waarbij de stalen frames van de fabriek van Concorde kwamen en het aluminium Atlanta frame door Storck geproduceerd werd, zullen de heren het wiel… euh frame niet helemaal opnieuw uitvinden, wél zullen ze vanuit hun jarenlange ervaring grote invloed hebben op maatvoering, gewicht, geometrie en framedetails. Ze verwachten in het voorjaar van 2017 de eerste mountainbikes ook daadwerkelijk op de markt te zetten. Dikke kans natuurlijk dat ze die gelegenheid ook meteen aangrijpen om bar-ends weer terug op de optielijst te zetten, alsmede remgreepverlengers en 150mm stuurpennen…

BB American Eagle Atlanta

Nee, serieus nu weer, want als je benieuwd bent hoe één en ander eruit komt te zien, dan kon dat al eens veel eerder dan dat voorjaar worden. Het CST Brentjens Mountainbike team gaat namelijk komend seizoen ook op deze fietsen rijden. Dat team bestaat overigens het komend jaar uit de volgende rijders:

  • Yana Belomoina, Ukraine
  • Margot Moschetti, France
  • Grant Ferguson, UK
  • Hans Becking, Netherlands
  • Sebastian Fini Carstensen, Denmark
  • Didier Bats, Belgium
  • David Nordemann, Netherlands
  • Een ontwerp voor een nieuw tenue hebben we nog niet voorbij zien komen, maar ik zou het heel tof vinden als ze het oude ontwerp op een of andere manier hergebruiken!

    a-e-1-small

    Meer info zal tzt volgen op hun website danwel Facebook pagina:
    http://www.americaneagle.online
    https://www.facebook.com/AmericanEagleMTB/

    barthenk1200

    Geplaatst in Nieuws.
    Subscribe
    Notify of
    guest
    0 Comments
    Inline Feedbacks
    View all comments