De Devinci Django, unchained…

“Meet the perfect all rounder”

De Django: “Unchained. Meet the perfect all rounder”, aldus het persbericht van Devinci. Een duidelijk statement, al is de link naar een film over slavernij dat niet helemaal. Met de nieuwe Django vult Devinci het gat op dat ze zelf creëerde door de Atlas van de lijst te schrappen. De laatste Atlas rolde op 29” wielen en stelde het met 110 mm veerweg. De Django ‘doet het’ met 27,5” wielen, telt achteraan 120 mm veerweg, terwijl vooraan een voorvork met 130 mm veerweg is voorzien.

Devinci mikt met de Django op een brede groep consumenten die, net als velen bij ons op de redactie, op zoek zijn naar de perfecte allrounder. Licht genoeg voor een intensieve XC workout op paden met flow, capabel genoeg voor serieus stuiter werk op heftiger paden en 120 tot 130 mm veerweg blijkt een sweet-spot te zijn voor deze categorie.

DevinciDjangoCRR-F

De Django komt in twee hoofdsmaken: aluminium en carbon. Bij de carbon versie is de liggende achtervork van aluminium. Devinci produceert deze aluminium delen gewoon in-huis, in Quebec, Canada! Net als alle andere Devinci full suspension modellen is deze nieuwe fiets voorzien van een Split Pivot veersysteem, een korte liggende achtervork en een verstelbare geometrie. Verder is de achtervork Boost-148 compatibel en is er ruimte voor 2.35” brede banden.

Opvallend genoeg kiest de Canadese constructeur alleen voor 27,5” wielen. Geen size-specifiek wielmaten dus. Nog opvallender is het weglaten een voorderailleur-montagepunt op de carbon Django. Wil je vooraan toch schakelen, dan zul je de aluminium variant moeten kiezen.

DevinciDjangoCRR-

Django carbon

DevinciDjangoSX-A

Django aluminium

In totaal zijn er 4 afmontages beschikbaar. Met een prijs van €2819 heb je de instapper, die voorzien is van een aluminium frame en een afmontage bestaande uit onder meer een RockShox Sektor RC Solo Air voorvork en een mix van Shimano Deore en SRAM X.5 schakelgerij. Daarnaast zijn er nog 3 afmontages beschikbaar voor zowel de aluminium als carbon versies. Dit zijn dus allemaal 1×11 setups. De RS ‘kit’ (€3479 in combinatie met een aluminium frame, €4129 met een carbon frame) heeft een RockShox Pike RC Solo Air, SRAM GX groupset en Raceface onderdelen. De SX (€4799 / €5449) beschikt onder meer over SRAM X1 aandrijfonderdelen, DT Swiss Spline 1900 wielen en een RockShox Reverb dropper. Boven aan de lijst staat de XT (€5549 / €6199) die, je raadt het al, vooral Shimano XT onderdelen heeft en daarnaast een RockShox Pike RCT3 Dual Air als upgrade kent. De aluminium frames hebben een RockShox Monarch RT demper en de carbon versies krijgen de Monarch RT3 Debonair demper mee.

Alle modellen zijn per direct leverbaar, óók in de Benelux dus!

Distributie in de Benelux via: www.reflexit.eu

Posted in Nieuws and tagged , , .