Test | Cube Stereo Hybrid One44 HPC AT: Beierse bergbeuker met Bosch

Dit jaar werd Cube’s Stereo Hybrid 140 vervangen door de Stereo Hybrid One44. Ondanks de nieuwe naam, het nieuwe carbon frame en de nieuwe motor en accu van Bosch, is de intentie van deze e-mountainbike onveranderd. En dat is volgens Cube het faciliteren van lange tochten door de bergen. Gelukt? Testredacteur Arjan denkt van wel. “Ondanks de geactualiseerde geometrie zijn de fijne toereigenschappen gebleven, maar met als bonus dat de grip en controle in afdalingen op een hoger niveau staan. Daardoor is deze nieuwe Beierse e-bike een stuk veelzijdiger dan z’n voorganger.

Tekst en foto’s: Arjan Kruik

Stereo Hybrid One44 HPC: toerbike met trailpotentie

De Cube Stereo Hybrid One44 HPC heeft net als z’n voorganger achteraan 140 millimeter veerweg en tien millimeter meer aan de voorkant. Teveel om nog allround te zijn? Daar denken ze in Duitsland anders over. De Stereo Hybrid One44 is een van de meest verkocht fullsuspensions met trapondersteuning die de Duitse fabrikant in huis heeft.

De Stereo Hybrid One44 is rondom nieuw. Nieuw carbon frame, nieuwe geometrie, nieuwe opstelling van de hevel en de demper, nieuwe Bosch CX-motor, nieuwe Powertube-accu. Desondanks, zo benadrukt Cube, is het veelzijdige en toegankelijke karakter dat van de oude Stereo Hybrid 140 zo’n verkoophit maakte, niet verloren gegaan. Oftewel: probleemloos eindeloze tochten door de bergen maken. Comfortabel omhoog, vertrouwenwekkend naar beneden.

Om uit te vinden of die claim klopt, heb ik een Stereo Hybrid One44 in de Action Team-uitvoering meegenomen naar het Italiaanse Lago di Como. Want als je érgens toertochten kan maken die het uiterste van een e-mountainbike vragen, dan is het daar wel. Andiamo!

De Cube Stereo Hybrid One44 staat rondom op 29 inch wielen. De veerweg is 150 millimeter voor en 140 millimeter aan de achterkant.

In maat L weegt de Stereo Hybrid One44 HPC Action Team 23,2 kilo.

Cube Stereo Hybrid One44

De ondersteuning wordt verzorgd door Bosch’ CX-motor van de vijfde generatie, met een accu met 800 wattuur in de onderbuis.
De oude Stereo Hybrid 140 en de nieuwe Stereo Hybrid One44 naast elkaar.

Stereo Hybrid One44 HPC: programma en prijzen

Alhoewel de 2025-modellen nog niet van de winkelvloer zijn verdwenen, hebben ze op de website van Cube sinds half september plaatsgemaakt voor de 2026-modellen. Aangezien ook onze testfiets, de Stereo Hybrid One44 HPC AT, uit modeljaar 2025 stamt, vind je ook deze online niet meer terug. Dus wat is wijsheid? Hier een overzicht brengen van de ‘oude’ modellen of de 2026-collectie als uitgangspunt nemen? Omwille van de continuïteit kiezen we voor dat laatste.

Topmodel binnen de 2026 Stereo Hybrid One44 HPC-collectie is de SLT, die 8.499 euro kost. De model is uitgerust met alles dat licht en duur is, inclusief de Bosch CX Race-motor. Daaronder komt de 2026-uitvoering van onze testfiets, de AT. Alhoewel de prijs met 6.999 euro is gelijkgebleven, krijgt je volgend jaar de nieuwe, elektrische XT Di2-transmissie én XT-remmen met ABS! Alles wordt duurder? Blijkbaar niet bij Cube.

Het volgende model is de Stereo Hybrid One44 TM, die inclusief Fox Performance-veerelementen en Sram GX Eagle AXS Transmission voor 5.999 euro op de prijslijst staat. Dan zijn er de SLX Evo en de SLX, die respectievelijk 5.799 euro en 4.999 euro kosten. Voornaamste verschil: de SLX Evo is uitgerust met ABS-remmen, de gewone SLX niet. Hekkensluiter is de Stereo Hybrid One44 Race, waarvoor je 4.499 euro moet neertellen. Dit model komt met Shimano Deore en veerelementen van Fox uit de Rhythm-serie.

Meer info op cube.eu

Frame

Ook bij de nieuwe Stereo Hybrid One44 HPC houdt Cube vast aan z’n succesformule: carbon voorframe, aluminium achterframe. Zo kunnen ze in Beieren de prijs schappelijk houden, zonder ingrijpende consequenties ten aanzien van het gewicht en de stijfheid. Over het type carbon dat Cube gebruikt om het voorframe te maken heerst wat verwarring. Cube gebruikt namelijk zowel de aanduiding HPC – die letters staan voor high performance carbon – alsook de term C:62-carbon. Vreemd, want bij alle andere Cube’s die van C:62 gemaakt zijn, komt die aanduiding ook in de modelnaam terug. Whatever, de combinatie van carbon en aluminium levert een aangenaam laag totaalgewicht op van 23,2 kilo in maat L.

Uiteraard is de Stereo Hybrid One44 voorzien van een UDH-achterpat. Daarnaast is het frame op de cruciale plaatsen uitgerust met degelijke beschermers, is de balhoofdbuis voorzien van excentrische lagerschalen om de geometrie aan te passen, lopen de kabels en leidingen via het bovenste balhoofdlager het frame in en biedt de korte zitbuis plaats aan een dropper met een royaal 180 verstelbereik van millimeter. Klein minpuntje is de geringe ruimte in de voordriehoek: meer dan een 500 milliliter bidonnetje past er helaas niet in.

Het voorframe is van carbon, de achterkant van aluminium.

Cube Stereo Hybrid One44

De accuklep laat zich openen met een praktische drukknop. Liever een lichtere accu dan de standaard Powertube 800? Een Powertube 600 past ook.

Cube Stereo Hybrid One44

Laadpoort in de zitbuis. Het klepje heeft een magnetische vergrendeling.

Cube Stereo Hybrid One44

Kabeldoorvoer via de balhoofdbuis.

Deze constructie moet de krachten van de demper overbrengen op de schuine buis. Maar je kunt er ook een reservebandje kwijt.

Cube Stereo Hybrid One44

Helaas, meer dan een klein bidonnetje past niet.

Cube Stereo Hybrid One44

Stevige en effectieve beschermer op de liggende achtervork.

Cube Stereo Hybrid One44

Ook het scharnierpunt tussen voorframe en achterbrug is voorzien van een afdekplaatje.

Geometrie

Alhoewel bij veel merken de ontwikkeling naar langer, lager en luier inmiddels gestopt is, had Cube op dat vlak nog wel wat in te halen. En dus is de nieuwe Stereo Hybrid One44 langer, luier en lager dan z’n voorganger. Op de meeste plekken zijn de veranderingen gering, maar als het om de balhoofdbuishoek gaat is de aanpassing rigoureus: die staat met 65 graden een graad meer onderuit. De zitbuis staat met 76 graden een halve graad steiler dan voorheen. In testmaat L groeit de reach tot 477 millimeter, terwijl de stack met 632 millimeter iets lager uitkomt. Logisch, want als de vork onderuit zakt en de balhoofdbuis 120 millimeter blijft, dan komt de balhoofdbuis lager te staan.

Over lager gesproken: de zitbuis krimpt van 460 naar 420 millimeter. Daardoor zit er nu af fabriek een dropper met 180 millimeter verstelbereik in. De totale lengte van de bike is met ruim een centimeter toegenomen: 1.264 millimeter. Een aanzienlijk deel van die lengte komt op het conto van de liggende achtervork: die meet maar liefst 457 millimeter. Die lengte is over de gehele maatreeks gelijk, behalve bij de S, die op kleinere wielen staat.

Maatvoering en zit

Cube brengt de Stereo Hybrid One44 in vier maten: van S tot XL. Met mijn 1,79 meter lengte val ik volgens de online maatcalculator van Cube tussen de M en de L in. En dat geval wordt het de L, want in de Alpen kan wat extra lengte geen kwaad. Plus: de zitpositie op die maat L is zeker niet te gestrekt. Maar ook niet radicaal rechtop, zoals op veel andere moderne trailbikes. Daardoor is het op deze Cube niet moeilijk een houding te realiseren die efficiënt aanvoelt.

Dat wil zeggen, als je gewend bent geraakt aan het hoge stuur met 40 millimeter rise. Om m’n handen omlaag te krijgen heb ik in eerste instantie alle spacers onder de stuurpen weggehaald, maar gedurende de test heb ik er toch weer een paar teruggeplaatst. Een hoge cockpit biedt in afdalingen namelijk meer controle. En dat kan op de soms zeer lastige sentieri boven het Comomeer zeker geen kwaad.

De zitbuishoek is wel een dingetje. Zorgt die in het vlakke en in gematigde klimmetjes voor een evenwichtige gewichtsverdeling, in steile secties is-ie niet steil genoeg naar mijn smaak en ontstaat het gevoel teveel van achteren te trappen. Om dat gevoel tegen te gaan heb ik het zadel zo ver mogelijk naar voren geschoven.

Toerbike-geometrie: niet al te steile steile zitbuishoek, luie balhoofdbuishoek, lange achterbrug en een hoog stuur. Ontspannen en allround, maar in steile klimmetjes zou een steilere zitbuishoek niet verkeerd zijn.

Cube Stereo Hybrid One44

Af fabriek staat de balhoofdbuis op zo’n 65 graden, maar door de excentrische lagerschalen om te draaien kan je daar ook 65,5 graden van maken.

Cube Stereo Hybrid One44

Met 120 millimeter lijkt de balhoofdbuis redelijk kort, maar vanwege de kunststof afdekkap moet je daar nog wel een centimeter bij optellen. Het carbon stuur met vier centimeter verhoging plaatst de handen sowieso relatief hoog.

Typisch Cube: de zit is compact zonder daarin te overdrijven.

Veersysteem

Als het gaat om het veersysteem kiest Cube als sinds jaar en dag voor de klassieke Horst-link in de liggende achtervork, waarbij de beweging van het achterwiel via een wip wordt overgebracht de demper. Nou is het toepassen van zo’n beproefde configuratie natuurlijk geen garantie voor goed functionerend vering, maar zoals gezegd hakt Cube al wat langer met dit bijltje en in eerder tests manifesteerden fullies van Cube zich als comfortabel en gripvast.

Aan de achterkant van de Stereo Hybrid One44 is 140 millimeter veerweg beschikbaar. De schokdemper van dienst is een Float X Factory met een instelbare rebound en lowspeed-compressiedemping, plus een apart bedienbare klimstand. De 150 millimeter veerweg aan de voorkant wordt geleverd door een Fox 36 Float Factory met Grip X-demper. Deze biedt een duidelijk gedefinieerde highspeed– en lowspeed-compressiedemping, met voor de liefhebber de optie de demping nagenoeg geheel te sluiten, bijvoorbeeld tijdens het klimmen over asfaltwegen.

Cube Stereo Hybrid One44
Een effectieve Grip X-demper beheert de 150 millimeter veerweg van de Fox 36. Praktisch: een steekas met snelspanner.

Cube Stereo Hybrid One44

Al sinds jaar en dag kenmerkend voor dubbelgeveerde Cube’s: vierpuntsvering met Horst-link..

De Fox Float X biedt 140 millimeter veerweg. De instelmogelijkheden zijn royaal.

Met z’n topklasse veerelementen biedt de Stereo Hybrid One44 grip, rust en controle.

Trapondersteuning

Bosch CX 5

Sinds de introductie van de nieuwste Bosch CX-motor in het najaar van 2024 hebben we met een redelijke hoeveelheid CX-bikes gereden, dus het is wat teveel van het goede om deze motor hier wederom tot in detail te belichten. Als je meer wilt weten kan je onze test van de Bosch CX-motor even nalezen. Hier hou ik het bij de constatering dat de vijfde generatie van de CX-motor met z’n een stillere aandrijving, verbeterde sensoren en een extra, adaptieve ondersteuningsmodus een fijne stap vooruit is.

Ook de grotere energiedichtheid van de nieuwe accu is een aanwinst. Zo weegt de 800 wattuur accu in de nieuwe Stereo Hybrid One44 een halve kilo minder dan de 750 wattuur accu in de oude. Minder gewicht, maar desondanks toch verder en hoger komen. In de e-mtb-stand haalden we met de Stereo Hybrid One44 meer dan vijftig kilometer en 2.200 hoogtemeters, bij een rijdersgewicht van zo’n 75 kilo.

Qua bediening en displays was Cube met de Stereo Hybrid One44 net iets te vroeg. Of kwam Bosch net iets te laat, zo kan je het ook zien. In ieder geval ontbreekt Bosch’ nieuwe, geïntegreerde Kiox 400-display in de bovenbuis van de Stereo Hybrid One44. De opening voor die display is er wel, maar daarin zit een zwart afdekplaatje met in het midden Bosch’ minimalistische System Controller. Jammer, maar zeker geen dealbreaker, want naast de stuurpen vindt je de compacte, eveneens nieuwe Purion 400-display, die ook alle gewenste info paraat heeft.

Digitale doping

De Bosch CX-motor komt af fabriek met 85 newtonmeter, 600 watt en 340 procent maximale ondersteuning, maar met behulp van een update via de Bosch Flow-app zou je daar 100 newtonmeter, 750 watt en 400 procent van kunnen maken. “Zou kunnen”, want tijdens onze test aan het Comomeer is de digitale doping nog niet beschikbaar. En tijdens een tweede Alpentripje in september, als de online opwaardering wel beschikbaar is, blijkt deze na een schijnbaar succesvolle installatie uiteindelijk toch niet te werken. Overigens, dit is niet uniek voor Cube, want ook bij de Trek Rail+ slagen we er niet in de update operationeel te krijgen. Cube noch Bosch kon ons voor het online gaan van deze test uitleggen wat er verkeerd gaat.

Jammer? Absoluut. Rampzalig? Zeker niet. De standaardwaarden die de CX-motor levert zijn wat mij betreft al meer dan voldoende. Er is tijdens mijn ritten met de Stereo Hybrid One44 echt geen enkel moment geweest dat ik kracht of koppel te kort gekomen ben. Ik heb het hier al vaker betoogd: als ik zo snel mogelijk omhoog wil, dan koop ik wel een enduromotor.

De Stereo Hybrid One44 AT komt standaard met de minimalistische en inmiddels nogal achterhaalde ‘system controller’ in de bovenbuis. Zoals je ziet biedt frame ook plaats aan de nieuwe Kiox 400-display.

Maar nodig is die Kiox 400 niet; de compacte Purion 400-display op het stuur biedt eveneens alle gewenste info.

Zolang je niet voortdurend in de turbostand rijdt, zijn meer dan tweeduizend hoogtemeters op één acculading makkelijk haalbaar.

Hoe rijdt de Cube Stereo Hybrid One44?

Effectief klimmen

Als je vanaf een crosscountryfiets komt is een bike als de Stereo Hybrid One44 even wennen. Met name op lage snelheid heeft het voorwiel vanwege de luie balhoofdbuishoek de neiging om te vallen. Gelukkig vermindert dit effect naarmate de snelheid toeneemt. Klimmen is een relatief ontspannen en gevoelsmatig efficiënte activiteit, zelfs als het pad steil en ruw is.

De gripvaste achterband en de gevoelige vering waarborgen samen de tractie en de lange achterbrug bewijst zijn dienst als het gaat om het aan de grond houden van het voorwiel in de steilste secties. Pedal strikes? Die blijven vrijwel uit, niet alleen dankzij de korte 165-millimeter cranks, maar vooral ook omdat de trapas iets minder laag staat dan bij het oude model.

Dat alles uiteraard in combinatie met de krachtige CX-motor. Dankzij de vele sensoren is de dosering van de ondersteuning veel gelijkmatiger dan bij de vorige generatie. Van doorslippen wegens teveel power is geen sprake meer. En ook de extended boost, zeg maar de ondersteuning die nog even doorgaat zodra je de pedalen stil houdt, is aanmerkelijk minder bruut. Daardoor slaag ik er in technische secties met meer controle te overmeesteren.

Gecontroleerd dalen

De Stereo Hybrid One44 is niet alleen een fijne bike als het pad omhoog gaat, maar ook in de tegenovergestelde richting staat deze Duitser z’n mannetje. Met mijn lichaam gecentreerd tussen de grote wielen en mijn handen stevig op het hoge stuur, ‘zuigt’ het onderstel gretig alle oneffenheden op. Hoewel de hoogwaardige veerelementen met gemak keien en wortels neutraliseren, bieden ze voldoende tegendruk. Dat geldt vooral voor de voorvork, die standaard relatief hoog in zijn veerweg staat. Daardoor heb je ook in steile passages niet snel het nare gevoel dat je voorover kiepert. Ook achteraan krijg je precies genoeg feedback over wat er onder je gebeurt, zonder dat het geheel hard of oncomfortabel aanvoelt.

De Rail+ van Trek en de Turbo Levo van Specialized, die we gelijktijdig met de Stereo Hybrid One44 getest hebben, zijn vanwege hun centimeter extra veerweg en langere wielbasis nóg potenter. Maar tegelijkertijd dankzij hun kleinere 27.5 inch achterwielen niet minder speels. Integendeel: de Stereo Hybrid One44 is ondanks z’n geringere veerweg de minst speelse van het bovengenoemde trio. Zo vraagt het optrekken van het voorwiel vanwege het grote 29 inch achterwiel en vooral vanwege de lange achterbrug om kracht en techniek. Daar staat tegenover dat die lange achtertrein in snelle secties voor meer rust en controle zorgt dan je op basis van de feitelijke veerweg zou verwachten.

Accu-overdenkingen

Zoals ik bij de bespreking van het frame al aanstipte, past naast de standaard gemonteerde 800 wattuur accu in de onderbuis van de Stereo Hybrid One44 ook een kleiner exemplaar met 600 wattuur. Op zich doordacht, want niet iedereen heeft 800 wattuur nodig. Zo heb ik na een tocht van dik veertig kilometer en 1.500 hoogtemeters, die ik grotendeels overmeester met de ondersteuning in de Tour+-stand, nog bijna de helft van de accu-inhoud over. Met een 600 wattuur accu zou ik niet alleen een kilo gewicht besparen, maar in ook minder duur uit zijn. Althans, in theorie, want helaas biedt Cube de Stereo Hybrid One44 niet aan met een kleinere accu.

De Stereo Hybrid One44 klimt goed, maar het kan geen kwaad het zadel maximaal naar voren te schuiven om meer druk op het voorwiel te krijgen.

En ook in lastige secties in de omgekeerde richting kan je op deze Beierse beul vertrouwen.

Onderdelen

Banden en wielen

De Stereo Hybrid One44 wordt geleverd met Beskar 30-wielen van Newmen. De aluminium velgen van dit wielenmerk uit de Duitse Allgäu hebben een binnenbreedte van 30 millimeter, waarbij de velg van het achterwiel zwaarder (lees: sterker) is uitgevoerd dan de velg van het voorwiel. Om diezelfde reden heeft het achterwiel 32 spaken en het voorwiel 28. Doordacht!

Ook bij de banden zijn doordachte keuzes gemaakt. De Schwalbe Magic Mary aan de voorkant komt in het lichtere en minder stugge Trail-karkas, terwijl bij de Big Betty aan de achterkant omwille van de lekbestendigheid en de ondersteuning voor een stugger Gravity-karkas is gekozen. Dus ook hier geldt: lichter waar het kan, sterker waar het moet.

De Stereo Hybrid One44 wordt geleverd met aluminium Beskar 30-wielen van Newmen.

Leuk kleuraccent: oranje naven.
Schwalbe Magic Mary vooraan, Big Betty aan de achterkant.

Cube Stereo Hybrid One44

Beide banden komen met de gripvaste Soft-compound.

Transmissie en remmen

De transmissie van de Stereo Hybrid One44 is een no-brainer: Srams X0 Eagle AXS Transmission. Dit systeem schakelt feilloos, ook met de motor in de krachtigste ondersteuningsstand. En gezien onze ervaring met X0 Eagle AXS Transmission is ook de slijtvastheid boven alle twijfel verheven. De AXS Pod Controllers op het stuur overtuigen echter nog steeds niet honderd procent.

De remmen, in dit geval Shimano XT’s uit de ‘oude’ M8120-serie, zijn minstens zo overtuigend. Het op online fora veelbesproken wisselvallige drukpunt van deze remmen laat zich op onze Stereo Hybrid One44 van z’n meest constante kant zien. Oftewel: op dit vlak ervaren we geen enkel probleem, ondanks afdalingen van bijna tweeduizend hoogtemeters aan een stuk. En ook de remkracht zelf laat niks te wensen over.

Cube Stereo Hybrid One44
Altijd goed: XT’s van Shimano met rondom 203 millimeter schijven.

De Sram X0 Eagle AXS Transmission wordt aangevuld met een crank van Cube’s huismerk Acid.

Dit plaatje laat de kwaliteiten van de remmen en de banden van de Stereo Hybrid One44 goed zien: de remmen zijn krachtig en goed doseerbaar, de banden hebben zeer veel grip.

Niet alles is feilloos

De Fox Transfer heeft een verstelbereik van 180 millimeter. Tot zover dikke prima. Maar net als we al eerder bij Transfers uit de Factory-serie ervaren hebben, is deze lichtgewicht dropper vanwege z’n dunwandige constructie nogal gevoelig voor het juiste aandraaimoment van de zadelpenklem. Bij te weinig klemkracht schuift de pen bij iedere schok een stukje dieper in de zitbuis, bij teveel klemkracht keert de dropper niet meer of slechts met moeite in de hoogste stand terug. Een lik montagepasta lost dit euvel gelukkig snel en effectief op.

Een ander zitvlak gerelateerd puntje: het Cube-zadel is te smal en eigenlijk ook te kort voor de One44. Reden: vanwege de relatief rechte zitpositie staat er veel druk op de zitbotjes. Druk die door het smalle zadel onvoldoende opgevangen wordt. Helaas worden lange tochten hierdoor een pijnlijke ervaring.

Dan is er nog de tik in de motor, die zich na iedere pedaalomwenteling laat horen. Tijdens de test hebben we de oorzaak niet kunnen vaststellen. De testfiets is inmiddels weer terug naar Cube en we wachten nog op hun analyse van het probleem.

Cube Stereo Hybrid One44

Fox Transfer-dropper uit de Factory-serie. Goed: verstelbereik van 180 millimeter. Minder goed: de gevoeligheid voor de druk van de zadelpenklem. Zelfs bij het aanbevolen aandraaimoment blijft de pen klemmen en komt-ie niet helemaal terug in z’n uitgangspositie.

Cube Stereo Hybrid One44

Letterlijk pijnpunt: het relatief smalle en korte zadel.

Cube Stereo Hybrid One44

Nog niet eerder meegemaakt: uit het binnenste van Bosch CX-motor komt iedere pedaalomwenteling een tik.

Conclusie

Een e-mountainbike volgens het boekje, dat is wat de Cube Stereo Hybrid One44 is. De makers hebben deze dubbelgeveerde bike met trapondersteuning werkelijk tot in het kleinste detail overdacht. De constructie en de geometrie van het frame, de motor met bijbehorende bedieningselementen, de wielen en banden, de transmissie. Het geheel vormt een zorgeloos geheel, met rij-eigenschappen die er mogen zijn, zowel omhoog als omlaag. Wie op zoek is naar een een e-mtb om tochten door de Alpen te maken, kan deze Beierse bergbeul gerust op z’n shortlist zetten.

Ondanks alle moeite die zichtbaar in de Cube Stereo Hybrid One44 is gestoken, is deze e-mountainbike helaas niet perfect. Het grootste pijnpunt is – letterlijk – het zadel. Ter relativering: voor een paar tientjes zet je er een ander model op. En ook het probleem met de dropperpost is snel en goedkoop op te lossen. Lastiger is de tik in de motor. De testfiets is inmiddels terug naar Cube en we wachten nog op een diagnose.


Stereo Hybrid One44 HPC AT 2025 | Prijs, specificaties en geometrie

Onderdelen, gewicht en prijs

Frame C:62-carbon/aluminium
Vork Fox 36 Float Factory, Grip X-demper, 150 mm veerweg
Achterdemper Fox Float X Factory, 140 mm veerweg
Motor Bosch CX, 85 Nm/750 W (100 Nm/800 W na update)
Accu Bosch Powertube, 800 Wh
Range-extender Bosch Powermore, 250 Wh (optie)
Bediening en display Bosch mini-remote en System Controller
Achterderailleur Sram X0 Eagle AXS Transmission, 12-speed
Schakelaar Sram AXS Pod Controller
Crank Acid MTB Hybrid Pro, 165 mm, 34t
Cassette Sram XS-1275, 10/52t
Ketting Sram GX Eagle Transmission
Remmen Shimano XT BR-M8120
Remschijven (v/a) Shimano XT MT800, 203/203 mm
Wielen Newmen Beskar 30 base/strong, 28/32 spaken, 30 millimeter brede velgen
Voorband Schwalbe Magic Mary, Addix Soft, Super Trail, 29 x 2.4 inch
Achterband Schwalbe Big Betty, Addix Soft, Super Gravity, 29 x 2.4 inch
Stuur Race Face Era 35 (carbon), 780 mm breed, 40 mm hoog
Stuurpen Cube Performance, 50 mm lang
Zadel Acid Venec EMTB Trail, 140 mm breed
Zadelpen Fox Transfer Factory, 180 mm drop
Gewicht 23,2 kg (framemaat L)
Maximaal systeemgewicht 125 kg
Prijs € 6.999,-
Garantie Twee jaar garantie op frame, motor en accu voor 1e eigenaar
Extra Crash replacement-service voor het frame (i.o.m. Cube-dealer)

Geometrie

Geometrie

Website fabrikant: cube.eu

Voor deze test gereden routes

Bij Velozine steken we een hoop tijd, geld en moeite in de productie van reisverhalen en biketests. We willen je inspireren er op uit te trekken en aanmoedigen dezelfde mooie mountainbikeavonturen te beleven als wij. De routes die we voor deze test gereden hebben vind je hieronder.

Geplaatst in Reviews en getagd met , , , , .
guest
0 Comments
oudste
nieuwste populairste
Inline Feedbacks
View all comments