Test | Giant Anthem Advanced SL 1: Dubbelgeveerde topklasse uit Taiwan

Nieuwe Anthem is lichter én capabeler dan z’n voorganger

Met de nieuwe Anthem Advanced SL wil Giant de vloer aanvegen met de Epics, Supercalibers en Scarps van deze wereld. En met succes, want de eerste wereldtitel is al binnen. Oké, het gaat natuurlijk grotendeels om het poppetje op de fiets. Maar dat de Anthem Advanced SL snel is, dat staat buiten kijf, zo heeft onze testrijder Sebastiaan ervaren. “Snel en efficiënt, maar tegelijkertijd toegankelijk en makkelijk”, vindt hij. “De nieuwe Anthem is zó goed uitgebalanceerd, dat je je een betere biker waant dan je eigenlijk bent. En dat is een lekker gevoel.”

Tekst: Sebastiaan Kruik // Foto’s: Arjan Kruik

Met speciale dank aan onze fijne vrienden van Klein Tweewielers voor het rijklaar maken van de testfiets.

Giant Anthem Advanced SL 1: grenzen vervagen

Ook Giant ontkomt er niet aan om de veerweg van z’n crosscountry-fully te laten groeien. Was de vorige Anthem Advanced uit 2022 al redelijk spraakmakend omdat de voorvork “wel 110 millimeter” veerweg had, de nieuwste generatie heeft rondom 120 millimeter. Ja. zo snel gaan de ontwikkelingen. Met veerwegen die nog niet zo lang geleden goed waren voor de kwalificatie trailbike, worden nu crosscountry-wedstrijden gereden. En gewonnen, want de Anthem Advanced SL heeft onder de kont van de Zuid-Afrikaan Alan Hatherly z’n eerste wereldtitel al binnen.

En wat goed is voor titanen als Hatherly, dat is eveneens goed voor gewone stervelingen, toch? Nou, dáár heeft menig hardcore bosbeuker nog steeds ernstige twijfels over. Want hoe meer vering, hoe minder snelheid. Tenminste, dat is de hardnekkige aanname. Maar no worries, die aanname klopt van geen kant. Want echt, of het nou ondanks of juist dankzij z’n royale bemeten veerweg is, de Giant Anthem Advanced SL is echt bloedverziekend snel! En dat niet alleen, maar ook zeer capabel. Hoe Giant die kloof heeft weten te overbruggen? Ik heb het hieronder voor je uiteen gezet.

Getest: Anthem Advanced SL 1 met 120 millimeter veerweg voor en achter.

Anthem Advanced SL: programma en prijzen

Met maar liefst vijf uitvoeringen pakt Giant met de nieuwe Anthem Advanced SL lekker uit. Voor 12.499 euro haal je het topmodel in huis, de Anthem Advanced SL SE, die onder andere is uitgerust met Rockshox Flight Attendant, Sram XX SL Eagle Transmission met vermogensmeter, een draadloze Reverb AXS-dropper, een carbon cockpit en carbon wielen met carbon spaken.

Daaronder komt de Anthem Advanced SL 0 van 9.499 euro. Die is ruwweg gelijk aan de SE, minus Flight Attendant en de AXS-dropper. Ook de testfiets, de Anthem Advanced SL 1 van 6.999 euro, komt met dezelfde carbon cockpit en carbon wielen met carbon spaken. Sid Select+-veerelementen van Rockshox en ‘slechts’ Sram GX Eagle Transmission drukken de prijs.

De Anthem Advanced SL 2 komt op 5.499 euro. Met dit model schakel je mechanisch met Sram Eagle 90 Transmission. Ook hier systeemwielen uit eigen keuken, maar nu met aluminium velgen en stalen spaken. Gebleven: de geïntegreerde carbon cockpit die ook de duurdere modellen siert. Hekkensluiter is de Anthem Advanced SL 3 van 4.499 euro. Deze heeft Fox SL-veerlementen, een mechanische Deore-transmissie en ook weer de fraaie aluminium systeemwielen van Giant.

Alle uitvoeringen komen in vier maten, van S tot en met XL.

Meer info op giant-bicycles.com

Frame: lichtgewicht carbon

In de wereld van crosscountry-bikes is een frame pas écht nieuw als het naast sneller en capabeler tevens lichter is. En daar is Giant met de Anthem Advanced SL in geslaagd, onder meer door het snijproces van de carbonvezelmatten te optimaliseren. Dat proces wordt niet meer uitgevoerd met een laser, maar met een gerobotiseerd mes, waardoor er geen hittevervorming meer kan optreden. Ook worden robots ingezet bij het samenstellen van de verschillende laminaatlagen. Alles bij elkaar resulteert dat in een besparing van 89 gram ten opzichte van de vorige Anthem Advanced. Oftewel: 1.530 gram versus 1.690 gram voor een frame in maat M. Daarmee behoort het frame van de Anthem Advanced SL tot de lichtste xc-frames van dit moment.

En dat is nog niet alles. Het geoptimaliseerde productieproces resulteert tevens in een toename van torsie- en trapstijfheid; volgens Giant bijna drie procent ten opzichte van de vorige generatie. Naast de verbeterde lay-up komt de winst onder andere ook uit de grotere diameter van de onderbuis, de eveneens vergrote bovenbuis en de oversized trapasbehuizing. Verder is de hevel die de achtervork, demper en bovenbuis met elkaar verbindt nu uit één stuk composietmateriaal vervaardigd.

De Anthem Advanced SL is een rasechte wedstrijdfiets. Naar een kofferbakje in de onderbuis zal je dus tevergeefs zoeken. Maar doordat de demper bij de nieuwe Anthem horizontaal onder de bovenbuis geplaatst is – daarover hieronder meer – is er in het frame nu ruimte voor twee grote bidons. De kabels en leidingen lopen volledig binnendoor en gaan via het stuur naar binnen. Over beter: via de geïntegreerde carbon cockpit, die door Giant in eigen huis vervaardigd wordt. Een rubberen klemstrip houdt de kabels op hun plaats en gaat klapperen tegen. De trapaslagers zitten in een pressfit-92-passing, daaromheen zitten montagepunten voor een kettinggeleider.

De dubbelgeveerde Giant Anthem: al sinds 2005, toen nog op kleine wielen, een begrip in crosscountry-kringen. De nieuwste generatie gaat die reputatie zeker bestendigen.

Giant Anthem Advanced SL

In framemaat L komt de Giant Anthem Advanced SL 1 op 10,85 kilo.

Giant Anthem Advanced SL

Alleen als de zon schijnt: fraaie iriseren logo’s en dito glitterlak.

Lekker strak: de kabels en leidingen lopen via het stuur het frame in.

Het geïntegreerde carbon stuur komt uit eigen keuken. Volgens Giant weegt het nog geen 300 gram.

De brede 2.4 inch banden passen prima.

Giant Anthem Advanced SL

Een rubber harmonicamanchet tussen voorframe en achterbrug dient als kabeldoorvoer.

Giant Anthem Advanced SL

Fraaie positionering van de remklauw. Fijn: Giant doet niet mee aan de helaas nogal hardnekkige trend om op xc-bikes kleinere flatmount-remmen te monteren.

Presfit-trapaslagers.

Prima framebescherming.

Geometrie en zitpositie

Zoals al meermaals gezegd: de Anthem Advanced SL is een crosscountrybike nieuwe stijl: laag, lang en relatief lui. Om even met dat laatste te beginnen: de balhoofdbuis en de zitbuis staan op respectievelijk 67 en 76 graden. De reach bedraagt in onze testmaat L 470 millimeter, de stack komt, mede vanwege de korte balhoofdbuis van 105 millimeter, op een geringe 612 millimeter. De achterbrug, die in alle maten dezelfde lengte heeft, is met 435 millimeter crosscountry kort. De trapas staat 45 millimeter lager dan de wielassen, de wielbasis bedraagt 1.191 millimeter.

Merk op: een flipchip bij het voorste demperoog maakt het mogelijk de zit- en stuurhoek een halve graad aan te passen en de trapas ruim een halve centimeter te verhogen of te verlagen. Alhoewel dat minimale verschillen lijken, heb ik na een paar keer wisselen toch voornamelijk met de steilste instelling gereden. Daarmee stuurt en rijdt de Anthem Advanced SL op de snelle en relatief makkelijke Nederlandse mtb-routes wat mij betreft het fijnst. Op meer uitdagende buitenlandse routes is ongetwijfeld het omgekeerde het geval, maar ik ben met de nieuwe Anthem helaas de grens niet over geweest.

Nog even over de maatvoering: met m’n 1,79 meter lengte val ik bij Giant precies tussen de maten M en L in. Alhoewel ik dus ook voor de kortere en dus speelsere M had kunnen gaan, is de stabiliteit die de L biedt me goed bevallen.

De zitpositie zeer uitgewogen: enerzijds diep en efficiënt, anderzijds met volop controle in technische secties.

De balhoofdbuis meet een sportieve 105 millimeter.

Giant Anthem Advanced SL

Het stuur uit één stuk is 780 millimeter breed. Het is stijf, maar niet zo kneiterstijf als de carbon cockpits van sommige concurrenten.

De geïntegreerde stuurpen heeft een lengte van 70 millimeter.

Een flipchip bij het voorste demperoog maakt het mogelijk de zit- en stuurhoek ongeveer een halve graad aan te passen. Wij hebben voornamelijk in de steilste stand gereden (“Hi”).
Giant Anthem Advanced SL

Vering

Geen extra scharnierpunt, horizontale demper

Net als bij de vorige Anthem Advanced bestaat ook bij de nieuwe uitvoering de achterbrug uit één stuk. Een gelagerd draaipunt bij de achteras ontbreekt dus. Nieuw is dat de demper nu onder de bovenbuis is geplaatst, inmiddels on beetje de standaard configuratie in xc-land. Van de race-fullies die de afgelopen tijd op de redactie langskwamen, had de meerderheid z’n demper onder de bovenbuis. De KTM Scarp, de Conway RLC FS, de Cube AMS One11, de Lapierre XRM en natuurlijk de Specialized Epic 8, om er maar een paar te noemen.

Het principe bij al deze fullies: de slanke staande achtervork kan enigszins doorbuigen om de vervorming op te vangen die optreedt als het achterwiel inveert. Zo is een extra scharnierpunt bij de achteras niet nodig, wat gewicht bespaart en de stijfheid verbetert. Echter: deze zogenaamde flex-stays fungeren bij doorbuigen als een soort van bladveer en hebben daarmee invloed op de achtervering. Sommige fabrikanten maken bewust gebruik van deze eigenschap om de efficiëntie van het onderstel te verbeteren, ander passen het bladveereffect juist toe om de gevoeligheid van de achtervering aan het begin van de slag te vergroten.

De ingenieurs van Giant hebben daar hun eigen visie op: ze willen expliciet géén bladveereffect. De hevel die achterbrug, bovenbuis en demper met elkaar verbindt is daarom zodanig gepositioneerd, dat de achterbrug bij inveren nog maar nauwelijks hoeft te vervormen. En het beetje vervorming dát er nog is, treed op als de demper in z’n sag van rond 25 procent staat. Flexpoint Pro Suspension noemen ze deze constructie. Gecombineerd met een demper met een grotere slag en een hefboomverhouding die richting een op een gaat, zou de achtervering van de nieuwe Anthem Advanced SL volgens Giant in het begin van de veerweg soepeler aan moeten spreken dan concurrerende xc-fullies.

Rockshock vering met drie standen

Het veren en dempen is bij de Anthem Advanced SL 1 in handen van Rockshox, met aan de voorkant een Sid Select+ met Charger Race Day-demper en achteraan een Sidluxe Select+-demper, beide goed voor 120 millimeter veerweg. De demping van voor- en achtervering is simultaan vanaf het stuur in drie standen in te stellen, wat een welkome aanvulling is op de twee standen die Rockshox voorheen aanbood. Naast open en gesloten is er dus ook een tussenstand, die met name van pas komt op snelle en strak aangeharkte slingerparkoersen, waar grip sowieso ruim voorradig is en vooral efficiëntie en tegendruk van belang zijn.

De Anthem Advanced SL heeft flex-stays of, in de taal van Giant, Flexpoint Pro Suspension. Hierbij ontbreken de scharnierpunten in de achterbrug.

Giant Anthem Advanced SL

De Rockshox Sidluxe Select+ controleert de 120 millimeter veerweg. De compressiedemping van de voor- en achtervering is simultaan vanaf het stuur in drie standen in te stellen. Fijn!

Ook de Rockshox Sid Select+ 3P heeft 120 millimeter veerweg in huis.

Hoe rijdt de Anthem Advanced SL?

Om met de Anthem Advanced SL het terrein in te gaan moet ik eerst nog een paar dingen doen. Allereerst druk in de demper en de vork verlagen om tot 25 procent sag te komen. En vervolgens de rebound wat terugdraaien, zodat de vork wat sneller terugkeert in z’n uitgangspositie. Ook uit de banden laat ik wat lucht lopen, voor meer grip en demping. Tot slot haal ik de stapel vulringen onder de stuurpen weg, zodat deze bovenop de balhoofdbuis ligt. Dat klinkt radicaler dan het is: de geïntegreerde stuurpen heeft een hoek van nul graden, wat er in de praktijk dus op neerkomt dat de pen een graad of twintig omhoog wijst. De zit is daarmee lekker sportief, zodat ik m’n kracht goed kwijt kan. Maar niet té diep, mijn naam is immers niet Alan Hatherly.

Drieluik Dorst

Al in de eerste bochten op Drieluik Dorst blijkt het gewicht van de Anthem Advanced SL fijn over beide wielen verdeeld. Sturen doet deze carbon xc-fully heerlijk, zonder noemenswaardig onder- of overstuur. Waarbij ik gelijk opmerk dat ik de afgelopen jaren flink wat moderne dubbelgeveerde racers onder m’n kont heb gehad. Als je van een oude xc-fully op de nieuwe Anthem overstapt, moet je hoogstwaarschijnlijk even wennen aan het wat relaxte stuurgedrag dat de luie balhoofdbuishoek en het brede stuur opleveren. Merk in dat verband op, dat als de Anthem mijn eigen bike was, ik het stuur iets smaller zou maken, voor een wat scherper stuurgedrag. Maar dat de besturing wat scherpte mist, betekent niét dat de Anthem onwillig door de bocht gaat. Integendeel, op moderne mountainbikeroutes met een aaneenschakeling van bochten en bulten, is deze dubbelgeveerde Giant juist als een vis in het water.

Woorden die me te binnen schieten als ik het rijgevoel al algemene zin probeer te omschrijven zijn “efficiënt”, “uitgebalanceerd” en “comfortabel”. Oneffenheden worden effectief geabsorbeerd, ook als ze elkaar snel opvolgen. Naast comfort en grip levert dat ook veel snelheid op. Ondanks het hoge comfortniveau is het onderstel nauwelijks gevoelig voor deinen. Alleen als ik staand in de pedalen de voor Drieluik Dorst zo kenmerkende korte maar steile bulten overmeester, gaat de achtervering door z’n knieën. Hier komt de praktische draaiversteller op het stuur van pas. Hiermee zet ik in een oogwenk de compressiedemping van de vering een standje stugger. En in de geasfalteerde verbindingssecties tussen de drie lussen zet ik het onderstel met diezelfde versteller zelfs helemaal op slot.

Utrechtse Heuvelrug

De volgende testlocatie is de mountainbikeroute op de Utrechtse Heuvelrug. In tegenstelling tot Dorst en Oosterhout tref je hier échte beklimmingen en afdalingen. Maar ook op deze zandbult uit de IJstijd bevalt de Anthem Advanced SL erg goed. Hij laat zich vlot en efficiënt omhoog trappen, met zelfs in de steilste wortelsecties volop tractie. Als ik vervolgens zo snel als ik kan over de remknippen naar beneden dender en de opeenvolgende kuipbochten zo vloeiend mogelijk met elkaar probeer te verbinden, doet de Taiwanees zonder aarzelen precies wat ik wil. Je kunt echt ongenadig hard de aanval op een kuipbocht openen en er als winnaar uitkomen. En dat alles in volledige stilte, want er klappert en kraakt werkelijk helemaal niks op en aan de Giant.

De moderne geometrie is hier duidelijk op z’n plaats, maar vlak ook de invloed van het uitgebalanceerde onderstel niet uit, dat in de snelle kuipbochten volop tegendruk biedt. En dan is er nog de daarmee samenhangende pop, die uitnodigt tot springen en spelen. Doorslaan bij een te hoge wortel of een te harde landing? Komt niet of nauwelijks voor, met dank aan de progressiviteit van de achtervering. Je moet het echt heel erg bont maken wil de schokbreker doorslaan tot het einde van z’n slag.

Wat telkens weer opvalt: alhoewel Giant de Anthem Advanced SL positioneert als een wedstrijdbike, rijdt-ie echt supermakkelijk. Als je na een steile klim met je hartslag nog diep in het rood een bochtige afdaling moet overmeesteren, helpt de Anthem je er doorheen. Natuurlijk, foutloos rijden is altijd beter, maar áls je een foutje maakt, dan is dat op de Anthem niet gelijk fataal. De dubbelgeveerde racer is zó goed uitgebalanceerd en zo vergevingsgezind, dat je je een betere biker waant dan je eigenlijk bent. En dat is een lekker gevoel.

Giant Anthem Advanced SL

Op dit soort snelle paden is de Anthem Advanced SL een feest.

Giant Anthem Advanced SL

Klimt als een malle.

Giant Anthem Advanced SL

En is niet bang voor ruwe trails.

Giant Anthem Advanced SL

Of zelfs zo nu en dan wat airtime. Woeha!
Giant Anthem Advanced SL

Onderdelen

Mix van Sram en Shimano

Op de Anthem Advanced SL 1 zit Srams GX Eagle AXS Transmission. Niet de topgroep uit de Transmission-reeks en dus niet het lichtste dat Sram in huis heeft, maar de schakelacties verlopen ongeëvenaard precies en daar gaat het om. Zeker het vermogen van Transmission om onder zware belasting soepel en stil op te schakelen is en blijft indrukwekkend.

Opvallend is dat de remmen dan weer niet van Sram zijn, maar van Shimano. Het betreft stoppers uit de oude XT-groep. Daar is op zich niks mis mee, maar desondanks is het is jammer dat Sram niet de nieuwe XT-remmen heeft gemonteerd. Met hun kabelloop parallel aan het stuur passen die remmen namelijk veel beter bij de fraaie carbon cockpit met geïntegreerde kabeldoorvoer.

Ook de goedkope gestanste remschijven vallen enigszins uit de toon. Het staal van deze schijven is relatief zacht en het niet honderd procent vlakke oppervlak houdt vuil vast. Hier zou een paar lichtgewicht XT-schijven met Ice-tech een waardevolle aanvulling zijn.

Compleet Sram GX Transmission.

Giant Anthem Advanced SL

Inclusief kettinggeleider. Want je weet maar nooit…

Shimano XT-remmen van de vorige generatie. De functionaliteit is prima. Maar eerlijk is eerlijk, bij de fraaie geïntegreerde carbon cockpit zou de strakkere kabelloop van de nieuwste XT-remmen veel beter passen.

Alhoewel de remkracht redelijk goed is, vallen de goedkope gestanste schijven uit de toon. Het staal is relatief zacht en het niet honderd procent vlakke oppervlak houdt vuil vast.

Superlichte wielen met carbon spaken

Giant hangt in de Anthem Advanced SL z’n eigen XCR-wielen. Wat een wielset! Het gewicht is nog geen 1.350 gram, met dank aan onder andere carbon velgen en carbon spaken. Indrukwekkend, met name ook omdat de wielen op het vlak van stijfheid en sterkte niet tekort schieten. De carbon velgen hebben een binnenbreedte van 30 millimeter, met brede en flink afgeronde flanken die de velgen robuuster maken en tevens de kans op stootlek verlagen.

Op de flanken van de velgen vindt je de opdruk ‘dynamic balanced lacing’. Kort door de bocht komt deze methode van spaken erop neer, dat de spaken in aandrijfrichting én de tegengestelde oriëntatie beide dusdanig zijn geplaatst dat ze dezelfde spanning hebben. Dat klinkt logisch, maar bij reguliere spaakpatronen is dat niet altijd het geval. Met deze methode van spaken levert volgens Giant een wiel op dat niet alleen degelijker is, maar ook beter accelereert en directer reageert. Dat lijkt me zonder meer waar, maar ik schat zo in dat de rol van carbon als materiaal voor de spaken op die punten nog significanter is.

Met zowel voor als achter een 2.4 inch brede Aspen van Maxxis met Exo-karkas en Maxxspeed-rubbermix, sluit Giant ook voor wat betreft de banden geen compromissen. Deze brede en karig geprofileerde rubbers zijn niet alleen snel, maar bieden tegelijkertijd volop ondersteuning en demping. Zonder de prestaties van Giant als frame- en wielbouwer te bagatelliseren, zijn toch ook deze banden voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de fijne rijeigenschappen van de Anthem.

Dropper laat steken vallen

Tot slot nog even een opmerking over de dropperpost met 140 millimeter verstelbereik uit eigen huis. Ook hier gaat Giant z’n eigen weg. Binnenin de Contact Switch SL vind je namelijk geen hydraulisch systeem, maar een mechaniek zonder olie. Voordeel: minder complexiteit en een lager gewicht. Nadeel: geen traploos verstelbereik, maar slechts twee standen: helemaal in of helemaal uit. Op zich geen slecht idee, want voor crosscountry-toepassingen volstaat zowel het relatief beperkte verstelbereik als het simpele twee-standensysteem. Probleem is echter, dat de Contact Switch SL op de testfiets maar moeizaam terugkeert naar de hoogste positie.

Giant Anthem Advanced SL

De superlichte Giant XCR-wielen – de fabrieksopgave is 1.350 gram! – hebben niet alleen carbon velgen, maar tevens carbon spaken! De binnenbreedte van de velg bedraagt een royale 30 millimeter.

Giant Anthem Advanced SL

Hier moeten nog de puntjes op de i: om de wielnaaf goed te laten aansluiten op de patten van de Rockshox Sid zijn óf vulstukjes nodig óf zogenaamde ‘torque caps‘. Beide ontbreken.

Giant Anthem Advanced SL

Behoorlijk snel, redelijke gripvast en zeer comfortabel: Maxxis Aspens met Exo-karkas en Maxxspeed-compound in 2.4 inch

De mechanische dropper uit eigen huis, een Giant Contact Switch SL, biedt een verstelbereik van 140 millimeter. Met 390 gram is-ie zeer licht, maar de functionaliteit valt tegen. De pen komt namelijk maar moeizaam weer omhoog.

Giant Anthem Advanced SL

Het huismerkzadel daarentegen is wel een toppertje!

Conclusie

Het is iedere keer weer verbazingwekkend hoe extreem veelzijdig moderne crosscountry-bikes inmiddels zijn. De nieuwe Giant Anthem Advances SL is daarop geen uitzondering. Sterker: deze dubbelgeveerde racer legt de lat wederom hoger. Wat een schandalig lekkere fiets! Enerzijds snel, efficiënt en lekker agressief, anderzijds comfortabel, vergevingsgezind en zeer capabel. Knap gedaan van Giant. Ondanks z’n dertien-in-een-dozijn uiterlijk hebben ze in Taiwan op de nieuwe Anthem toch een paar knopjes weten te vinden om aan te draaien, zodat uit een ogenschijnlijk doorsnee voorkomen prestaties tevoorschijn komen die juist allesbehalve gemiddeld zijn.

Juíst omdat de Anthem Advanced SL 1 zo geweldig rijdt, is het extra jammer dat niet overal de puntjes op de i zijn gezet. Denk aan de kabelloop van de XT-remmen van de vorige generatie, die detoneren met de fraaie geïntegreerde cockpit. Of het onderbreken van torque caps of vulplaatjes in de Rockshox Sid. Of de goedkope gestanste remschijven. En niet te vergeten de weerbarstige dropper. Oké, op wellicht die dropper na zijn het allemaal maar kleinigheidjes. Maar zoals iedereen weet: schoonheid zit in de details. Hoe mooi zou het zijn als het allemaal wel zou kloppen? Als de Anthem Advanced SL 1 zou zijn wat-ie nu nét niet is: een perfecte crosscountry-machine?

Reactie van Jan Weevers, Giant Benelux

Het klemprobleem met de Contact Switch SL-dropper hebben wij inmiddels ook ervaren. Het betreft een mechanische storing bij de eerste voorseriemodellen. Bij de Anthem Advanced SL die door ons aan de dealers geleverd worden is dit probleem opgelost.

Giant Anthem Advanced SL

Giant Anthem Advanced SL 1 2026 | Prijs, specificaties en geometrie

Onderdelen, gewicht en prijs

Frame Advanced SL-carbon
Vork Rockshox Sid Select+ 3P, 120 mm, Charger Race Day 2-demper
Achterdemper Rockshox Sidluxe Select+ 3P, RL-demper
Achterderailleur Sram GX Eagle Transmission, 12-speed
Schakelaar Sram AXS Pod
Crankset Sram GX Eagle Transmission, 34t, 175 mm
Cassette Sram XS 1275, 10/52t
Ketting Sram GX Eagle Transmission
Remmen (v/a) Shimano Deore XT BR-M8100, tweezuigerremmen
Remschijven (v/a) Shimano RT-66, 180/160 mm
Wielen Giant XCR Wheelsystem, carbon spaken
Voorband Maxxis Aspen, Exo-karkas, Maxxspeed-compound, 29 x 2.4 inch
Achterband Maxxis Aspen, Exo-karkas, Maxxspeed-compound, 29 x 2.4 inch
Stuur Giant Integrated XC Carbon, 780 mm
Stuurpen Giant Integrated XC Carbon, 70 mm
Zadel Giant Grit SL
Zadelpen Giant Contact Switch SL, 140 mm drop
Gewicht 10,85 kg (framemaat L)
Maximaal systeemgewicht geen opgave
Prijs € 6.999
Garantie Levenslang op het frame (niet overdraagbaar)
Crash-replacement geen

Geometrie

Geometrie

Website fabrikant: giant-bicycles.com

Geplaatst in Reviews en getagd met , , , , .
guest
1 Comment
oudste
nieuwste populairste
Inline Feedbacks
View all comments
Reetegoed
Reetegoed
5 dagen geleden

Altijd een Anthem gehad na de NRS. Heerlijke fietsen, zwaar ondergewaardeerd heb ik altijd gevonden. Het onbreken van de gewaardeerde Maestro vering blijkt uit dit verslag geen tekortkoming meer. Een erg aantrekkelijke fiets! Helaas kan ik door rugproblemen niet meer op topsnelheid knallen anders zou ik er zeker voor gaan. Nu hou ik het maar zo lang mogelijk nog vol op mijn geliefde oude Anthem.