Ritchey verkoopt Syncros

Nadat Tom Ritchey in 2003 het op de afgrond verkerende Syncros inlijfde, viel zojuist het nieuws op onze deurmat dat Ritchey het label verkoopt aan Scott Sports.

Ritchey kocht het label met een cultstatus opgebouwd in de jaren ’90 om er specifiek de freeride- en downhillmarkt mee te bedienen. De reden van de verkoop volgens het persbericht:

The sale will allow Ritchey to focus on new products and innovations under the Ritchey brand. In 2011 Ritchey announced a return to the steel frame market with the P-29er and Swiss Cross, and launched the all-new C-260 stem design, several new wheel models and updated graphics across the line.

Het persbericht vermeldt daarnaast ook dat Ritchey inmiddels zelf een brede range ’trail components’ in ontwikkeling heeft, waarmee het merk dus de gehele markt onder één label kan bedienen. Een stap die mogelijk vooral commercieel gezien veel gunstiger uit zal pakken in de toelevering aan fietsconstructeurs.

Scott is al jaren een trouwe partner van Ritchey en monteert op de gehele range diverse Ritchey en Syncros producten. Volgens het persbericht was het Scott die zelf bij ze aanklopte om Syncros over te nemen. Daarmee zal dus naar alle waarschijnlijkheid de hoeveelheid Ritchey onderdelen op de Scott fietsen sterk afnemen ten gunste van het nu ‘eigen’ Syncros label. Toch is Sean Coffey, de Global Marketing Director van Ritchey blij met de overname:

“We’ve had a great experience working with and developing the Syncros brand, but we want to shift our focus on taking Ritchey to a new level. We love the Syncros brand and we’re happy to see it go to an industry powerhouse like Scott, who can give it the energy it deserves.”

Bron:
www.ritcheylogic.com
www.syncros.com

JB

Geplaatst in Nieuws.
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments