Rose stelt met de Bonero een nieuw trailhardtail voor

Trailhardtails zijn een bijzonder fenomeen; niet iedereen begrijpt ze, maar genoeg bikers zien het rijden van lompe trails met alleen voorvering als de ultieme uitdaging. Reden te meer voor veel merken om een of meerdere van deze zogenaamde long travel hardtails in het programma te hebben. Rose, de internetaanbieder uit het Duitse Bocholt, stelt nu zijn trailhardtail voor: de Bonero. Met een aluminium frame is-ie vanaf € 1.499,- in drie verschillende varianten verkrijgbaar.
Rose Bonero trailhardtail

De sleutelwoorden bij de Bonero-trailhardtail van Rose zijn rijplezier en een scherpe prijs. En om maar meteen met die prijzen te beginnen: er zijn drie modellen voor respectievelijk € 1.499,-, € 1.799,- en € 2.199,-. Ze delen allemaal hetzelfde aluminium frame.

27,5” en 29” wielen

Opvallend aan de Bonero is dat Rose de extra small en small frames op 27,5” wielen zet en vooraan 130 mn veerweg geeft, terwijl de medium tot en met de extra-extra largen 29” wielen krijgen en een geveerde voorvork met 140 mm veerweg. Minstens zo opvallend is dat de hoeken van alle frames identiek zijn, ongeacht de wielmaat en veerweg. Verder volgt de Bonero het geijkte pad van een lange wielbasis die met de vlakke stuurhoek en rechtopstaande zitbuis goed thuis is op de ruigste ondergrond.

Rose Bonero trailhardtail geometrie

Framedetails

Het aluminium frame biedt ruimte aan banden met een breedte van 2.6”. Rondom de trapaspot (met BSA-schroefdraad) vind je montagepunten voor een kettinggeleider, al levert Rose deze op geen van de drie beschikbare Bonero-modellen standaard mee. Op de onderbuis kun je een bidon kwijt. Op de zitbuis vind je echter géén montagepunten. Onderop de bovenbuis zijn dan wel weer twee montagepunten voorzien om daar een tweede bidon te monteren, of gereedschap en een reservebandje. Tussen de poten van de staande achtervork vind je bovenaan nog montagepunten voor een spatbord of zelfs een drager. De Bonero is daarmee een breed inzetbaar apparaat.

Verder lopen de kabels voor achterderailleur en de dropper, en de remleiding door de onderbuis. Nét voor de trapas komen de derailleurkabel en remleiding weer naar buiten. De derailleurkabel loopt daar nog kort door de liggende achtervork, terwijl de remleiding tot aan de remklauw buitenom loopt.

Rose Bonero trailhardtail

Rose Bonero trailhardtail

Rose Bonero trailhardtail

Rose Bonero trailhardtail: drie varianten

Alle drie de afmontagevarianten van de Rose’s Bonero trailhardtail zijn verkrijgbaar in de kleuren ‘Sandy Tacco’ en ‘Avocado Green’. Alle modellen zijn standaard uitgevoerd met een dropper-zadelpen.

De Rose Bonero heb je vanaf € 1.499,- met deze Bonero 1, voorzien van een RockShox 35 Gold RL-voorvork, Sram SX Eagle-aandrijving, Shimano BR-MT420/MT410-schijfremmen, SunRinglé Düroc 35-wielen met Kenda Regolith SCT-banden. Gewicht: 13,9 kg (framemaat M)

De Rose Bonero 2 kost € 1.799,- en krijgt vooraan een RockShox Pike Select-voorvork mee. De aandrijving bestaat uit Shimano Deore M6100-onderdelen. Remmen doe je met BR-MT420/MT410-schijfremmen van Shimano. Net als op de Bonero 1 vind je op deze 2 de Sunringlé Düroc 35-wielen met Kenda Regolith SCT-banden er omheen. Gewicht: 13,3 kg (framemaat M)

Bovenaan het Bonero-programma staat de Bonero 3 voor € 2.199,-. Deze heeft een RockShox Pike Select+ voorvork, Sram GX Eagle-aandrijving, Formula Cura 4/2-schrijfremmen en DT Swiss M 1900 Spline-wielen met Kenda Regolith SCT-banden. Gewicht: 12,7 kg (framemaat M).

Bron en meer info: rosebikes.com/bonero

Geplaatst in Nieuws en getagd met , , , .
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments