Test | Cervélo ZHT-5: Hardtail met racegenen…

… maar zonder standaard racebenen

Cervélo positioneert zich als een merk voor racers, alles wat ze produceren is toegespitst op snelheid. In eerste instantie kon je alleen voor fietsen met gladde banden bij ze terecht, gravelbikes brengen ze pas sinds kort. Maar nu Cervélo het Jumbo-Visma-team sponsort is de scope nóg verder verbreed. Eerst met de R5-CX cyclocrosser en sinds kort zelfs een mountainbike in de vorm van de ZHT-5. Een carbon hardtail-mountainbike, waarbij Cervélo er qua geometrie een conservatieve inslag op na houdt. Is dat erg? “Nee,” aldus Jeroen die er de voorbij maanden mee op pad was, “want als je de ZHT-5 wegzet tegen z’n beoogde toepassing, rap crosscountry-racen, dan klopt alles. Alleen die prijs… daar klopt vooral m’n hoofd van.”

Tekst: Jeroen van den Brand // Foto’s: Arjan Kruik

Cervélo ZHT-5 crosscountry hardtail – Test Cervelo mountainbike

Cervélo: “Racefiets, gravelbike, mountainbike: als het maar snel gaat”

Ook al geef je niets om wielrennen, het is onmogelijk het over Cervélo’s ZHT-5 te hebben, zónder het Jumbo-Visma-team te noemen. Met het tekenen van een sponsorcontract met Jumbo-Visma werd duidelijk dat Cervélo wat aan z’n programma moest doen. Want met cyclocross-vedetten als Marianne Vos en Wout van Aert in de ploeg moest er onherroepelijk een cyclocrosser komen. De R5-CX was de eerste échte off-roader die Cervélo neerzette. Al werden de lijnen tussen fietsen voor asfalt en minder harde ondergrond met de komst van de Aspero gravelbike ook al enigszins vervaagd. Met het door Jumbo-Visma aantrekken van de Nederlander Milan Vader was er ineens nóg een gat te dichten. Want ook al trapt Vader niet geheel onverdienstelijk kilometers weg op uh… de weg, hij is staat vooral te boek als mountainbiker.

Maar om nou voor één biker specifiek een fiets te ontwikkelen in een voor Cervélo nieuwe discipline… dat is nog al wat. Maar toch is dat exact wat de – van origine Canadese, maar inmiddels Californische – fietsfabrikant doet. Cervélo heeft de ZHT-5 speciaal voor de offroad-ambities van Vader ontworpen. En omdat de regelgeving van de UCI wedstrijdrijders verplicht op materiaal te rijden dat ‘gewoon in de winkel verkrijgbaar is’, staat er bij de Cervélo-dealer voor de Vader-wannabees een maatreeks van vier frames en twee afmontages. Boffen wij even.


Cervélo ZHT-5 2023: programma en prijzen

De ZHT-5 is Cervélo’s eerste mountainbike ooit. Het is vooralsnog ook de enige die ze aanbieden. Het carbon frame wordt met twee afmontages aangeboden. Je hebt de ZHT-5 vanaf € 5.299. Deze ‘instapper’ heeft een Sram GX Eagle AXS 12-speed aandrijving. Ook de remmen komen van Sram en zijn Level TL-exemplaren. Vooraan is een RockShox SID SL Select+ met 100 mm veerweg gemonteerd. Het stuur, stuurpen en zadelpen zijn van aluminium en komen bij RaceFace vandaan. Oók de aluminium velgen zijn van RaceFace, hebben een binnenbreedte van 27 mm en zijn gespaakt rond E*Thirteen TRS Race-naven.

Het tweede model wisselt van eigenaar voor het niet schamele bedrag van € 9.999. Dit topmodel van de ZHT-5 heeft vooraan een RockShox SID SL Ultimate, een Sram XX1 Eagle AXS 12-speed aandrijving en Sram Level Ultimate-remmen. De RaceFace-stuurpen is van aluminium, maar zowel het RaceFace Next SL-stuur én -zadelpen zijn van carbon. De Reserve-wielen hebben carbon velgen met een binnenbreedte van 28 mm en zijn gespaakt rond Industry Nine-naven. Zowel de instapper als het topmodel komen standaard met brede Maxxis Recon Race 29×2.4 Inch banden.

Een los frame wordt vooralsnog niet aangeboden.

Meer info op cervelo.com

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

Strak en stijf

Dat Cervélo de ZHT-5 expliciet positioneert als racer, blijkt zodra ik de eerste meters wegtrap. Pak het bingolijstje met fietsjournalistieke clichés er maar bij en begin met afstrepen: ‘elke trap is raak’, ‘reageert erg vlot’ en ‘elke trap wordt zonder aarzeling omgezet naar voorwaartse snelheid’. Ik zal proberen hierna dit soort open-deur-beschrijvingen achterwege te laten, maar clichés zijn er nu eenmaal omdat ze niet onwaar zijn. En dat is voor deze Cervélo niet anders, want het carbon frame van de ZHT-5 is behoorlijk stijf. En dat in alle richtingen. Waar veel fabrikanten allerhande constructies bedenken om hun hardtails toch enigszins comfortabel te maken, zoek je dat bij deze Cervélo tevergeefs. Bovendien heeft deze hardtail een zadelpen met een diameter van 30,9 mm. Handig wanneer je een dropper in dit frame wil monteren, maar een 27,2 mm zadelpen zou wel meer helpen bij het filteren van schokken.

“Bij het frame van de  ZHT-5 doet Cervélo ook niet aan ‘moeilijke vormen’ die de marketingafdeling maar weer moet recht lullen.”

Bij het frame van de  ZHT-5 doet Cervélo ook niet aan ‘moeilijke vormen’ die de marketingafdeling maar weer moet recht lullen. Alleen de balhoofdbuis is iets concaaf, zoals je dat ook bij de andere – vooral aerodynamisch geoptimaliseerde – fietsen van Cervélo tegenkomt. Buiten dat is de mountainbike “van dat merk van die snelle racefietsen” weinig opvallend of uitgesproken. “Strak” komt ook in me op als ik naar het frame met z’n vooral rechte buizen en scherpe overgangen kijk.

Cervélo ZHT-5 carbon hardtail

Frame-ontwerpen zijn óók trendgevoelig. Na jaren van grote rondingen kwamen vooral scherpe lijnen in ‘schwung’. Cervélo houdt het bij de ZHT-5 redelijk ingetogen en hun eerste mountainbike ziet er relatief rechttoe rechtaan uit. “Strak” komt óók in me op als beschrijving.

Cervélo ZHT-5 carbon hardtail

Tussen de staande…

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

… en liggende achtervork is volop ruimte voor de brede 2.4 inch Maxxis Rekon Race-banden.

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

De brede banden dragen bij aan het comfort. En maar goed ook, want de carbon zadelpen met een diameter van 30,9 mm die Cervélo monteert geeft niet veel mee. Een 27,2 mm exemplaar zou extra filtering van de schokken kunnen brengen, maar 30,9 mm is wel weer praktischer als je een dropper-zadelpen wilt monteren.

Cervélo ZHT-5 carbon hardtail

Bij de ZHT-5 heeft Cervélo gekozen voor trapaslagermontage met BSA-schroefdraad.

Het frame is niet volledig zwart. Op het onderste gedeelte van het frame (onderbuis, zitbuis en liggende achtervork) kom je blauw-groene ‘metal flakes’ tegen. Tenminste, als je bij het juiste licht goed zoekt. Aardig idee, matige uitvoering…

Cervélo ZHT-5 carbon hardtail

Cervélo houdt van strak en dat is de ZHT-5 dan ook. Althans… wat ons betreft had-ie nóg strakker kunnen zijn als de letters op het frame qua kleur waren afgestemd op de zilverkleurige decals op de voorvork én de Sram-onderdelen. Of andersom. Maar ja, voor € 10.000 moet je niet zeuren over zulke details… toch?

Cervélo ZHT-5 carbon hardtail

Op de zitbuis kun je op één plek een bidonhouder monteren. Op de onderbuis heb je de keuze hoe hoog of laag je hem zet.

Leiding dóór het bovenste balhoofdlager

Ook Cervélo gaat (helaas) mee in de trend van het verleggen van de kabels en leidingen dóór het bovenste balfhoofdlager. Toegegeven, bij dit topmodel met de Sram XX1 Eagle AXS draadloze schakelgroep betreft dat uitsluitend de remleiding. Maar toch; fraai is de loop van de remleiding, zeker in combinatie met de 70 mm korte stuurpen, niet echt te noemen. Het argument vóór de doorvoer door het balhoofdlager is dat er géén gaten in het carbon frame gemaakt hoeven worden. En dat maakt het mogelijk om een lichter frame te maken. Cervélo claimt voor de ZHT-5 in medium (inclusief lak en UDH) een gewicht van 904 gram. Dat is licht, maar er zijn er die nóg lichter gaan. Het argument gaat ook een beetje mank, als je beseft dat Cervélo tussen de balhoofdlagers standaard een extra bus rond de vorkbuis monteert. Reden: voorkomen dat vorkbuis en remleiding (en eventuele schakelkabel) op elkaar inslijten. Een extra bus: daar gaat je gewichtswinst. Doe mij dan maar gewoon kabels die aan de zijkant van het frame naar binnen gaan én de gemoedsrust dat ze sowieso nóóit tegen de vorkbuis komen.

Cervélo ZHT-5 carbon hardtail

Leidingen dóór het balfhoodlager zouden een mooier voorkomen geven, maar bij de remleiding in combinatie met de laag geplaatste en omgedraaide 70 mm stuurpen gaat die vlieger wat mij betreft niet op.

Geometrie: conservatief?

Als je voorgaande alinea’s leest zou je kunnen denken dat ik niet enthousiast ben over de ZHT-5 van Cervélo. Toch is dat niet het geval. Want ook al stond menig toetsenbordridder op z’n achterste poten, of vooral op de caps-lock van z’n toetsenbord bij het zien van de ‘zo conservatieve’ geometrie bij een moderne fiets; het geheel past erg goed bij het beoogde gebruik. Crosscountry racen, weet je nog? De balhoofdhoek is 69 graden, de zitbuishoek 74 graden en het frame is niet extreem lang. Cervélo heeft dus zeker geen nieuw hoofdstuk geschreven in het long, low and slack-handboek. Ze hebben misschien zelfs wel wat teruggebladerd. Is dat conservatief? Misschien. Maar is de geometrie daarmee achterhaald? Nee, verre van. Want getalsmatig wijkt de ZHT-5 ook niet extreem af van andere hardtails die we nog steeds courant vinden. De truc is vooral dat het als geheel gewoon erg goed werkt. En met “goed” bedoel ik vooral dat-ie levendig en direct is én dat je geen extreme input nodig hebt om van richting te veranderen.

Onderaan dit verhaal vind je een overzicht van alle geometriegegevens.

De ZHT-5 is levendig en direct en laat zich gemakkelijk van richting veranderen.

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

Het Race Face Next SL-stuur heeft een backsweep van 8 graden en upsweep van 5 graden. Dat geeft de handen een natuurlijke hoek en is dus ergonomisch en comfortabel. Maar de handen staan ook wat verder naar achteren en dat geeft een rechtere zit. Ik zou zelf dit combineren met een 10 mm langere stuurpen.

Bospadbeuken en singletrackslingeren

Ik gaf eerder al aan dat de ZHT-5 lekker vlot reageert op druk vanuit de benen. Nu is een lichtgewicht hardtail altijd wel inspirerend om snelheid mee te maken, maar de Cervélo heeft er écht zin in. Dat komt met name door de stijfheid van het frame. Stijf, maar niet onaangenaam hard, want de dikke 2.4 inch Maxxis banden filteren de ondergrond dusdanig dat m’n vullingen niet uit mijn gebit trillen en dat gemaakte snelheid ook behouden blijft. De rechtuitstabiliteit op kruissnelheid over brede, vlakke bospaden is ook prima.

“Waar sommige andere hardtails vooral mikken op rust en stabiliteit, helt de Cervélo ZHT-5 duidelijk over naar de levendige kant.”

De zitpositie is in eerste instantie wel wat rechter dan ik op basis van de geometriegetallen én de stuurpen van 70 mm had verwacht. Oorzaak: het Race Face Next SL-stuur. Dat heeft een backsweep van 8 graden en een upsweep van 5 graden. Dat maakt het ergonomische erg fijn; de handen staan onder een redelijk natuurlijke hoek. Maar het maakt ook dat de handen verder naar achteren komen en ik dus meer rechtop zit. Bijkomend effect is dat het levendige stuurgedrag nog wat meer wordt benadrukt.

Na een bocht of tien ben ik er echter aan gewend. Door iets nadrukkelijk mijn bovenlijf (en dus gewicht) naar voren te plaatsen rijg ik met precisie korte, krappe bochten en lange doordraaiers met een flinke snelheid aan elkaar. De trapas staat ook niet extreem laag en het zwaartepunt zit zodoende ook niet extreem laag tussen beide wielen. Daardoor kost het niet veel moeite om van links naar rechts (en omgekeerd) te smijten. Waar sommige andere hardtails vooral mikken op rust en stabiliteit, helt de Cervélo ZHT-5 duidelijk over naar de levendige kant.

Cervélo’s eerste mountainbike in z’n natuurlijke habitat: slingerende singletracks.

Het carbon frame van de ZHT-5 is stijf, in alle richtingen, waarbij-ie dus uitdaagt om flink op de pedalen te blijven duwen.

Had ik al gezegd dat dit carbon racekanon zich lekker van bocht tot bocht laat smijten…?

Vlot omhoog, maar wakker blijven in de afdaling

Het mag eigenlijk geen verrassing zijn dat de ZHT-5 vlot positieve hoogtemeters maakt. Ondanks de ietwat (te) rechte zit op ons testexemplaar, komt het voorwiel niet snel van de grond. Het lage gewicht van 8.9 kg werkt uiteraard in het voordeel bij rondjes waar positieve en negatieve hoogtemeters elkaar in rap tempo opvolgen. De stijfheid en directheid van het frame werken motiverend om de volgende helling op te sprinten.

“Cevélo’s hardtail ís met precisie te besturen, maar de truc is vooral dat je dat bergaf ook daadwerkelijk doet. Of anders gezegd: je moet ‘m om de snelste lijn bergaf te kunnen volgen resoluut bij z’n nekvel pakken en heel bewust je wil opleggen.”

Op langere, goedlopende afdalingen reageert de ZHT-5 redelijk neutraal. Zodra de afdalingen technisch worden, dan wordt het wel wat meer opletten. Hierboven had ik het al over de levendigheid van de ZHT-5; die maakt dat je beter niet zomaar blind een technische afdaling in duikt. Cevélo’s hardtail ís met precisie te besturen, maar de truc is vooral dat je dat bergaf ook daadwerkelijk doet. Of anders gezegd: je moet ‘m om de snelste lijn bergaf te kunnen volgen resoluut bij z’n nekvel pakken en heel bewust je wil opleggen. Inmiddels ben ik ook gewend aan extremere long, low and slack-geometrie van andere bikes. En misschien wel juist daarom valt het me op technische afdalingen op hoe gemakkelijk de ZHT-5 door krappe passages te wurmen is. Hier betaalt de ‘conservatieve’ lengte van de fiets en dito hoeken zich dus juist weer uit.

Ik blijf het verslavend vinden: heuveltjes opsprinten met een hardtail; op de Cervélo gaat dat beslist vlot.

Om de snelste lijn bergaf te kunnen volgen moet je de ZHT-5 stevig bij z’n nekvel pakken en heel bewust je wil opleggen.

Bij een hardtail heb je natuurlijk niet de tractie van een fullsuspension, maar de volumineuze Maxxis Recon Race op lage spanning, werken bij dit stijve frame beslist in je voordeel.

Onderdelen

Sram XX1 Eagle AXS: draadloos en feilloos

Cervélo heeft voor deze ZHT-5 de allersjiekste onderdelen bij Sram uit het rek getrokken. De stevige prijs moet immers verklaard worden. Op alles prijkt het XX1-logo, waarbij dankzij de toevoeging AXS de shifter en en derailleur draadloos met elkaar communiceren. Je schakelt dan dus ook met een ssjjjiep in plaats van een klik. En hoewel er op de high-end mechanisch bediende derailleurs en schakelaars van de grote twee S’en nauwelijks iets valt af te dingen, is draadloos, batterij gevoed schakelen stilaan dé referentie geworden. Het werkt nauwkeurig, intuïtief en consistent.

Persoonlijk ben ik alleen niet zo’n fan van de tweede generatie, grotere knop die Sram aanbiedt en ook z’n weg vond naar deze Cervélo. Het bovenste deel ligt erg dicht tegen het stuur en bij het indrukken is er weinig feedback. Ja, je hoort uiteraard de motor kort ssjjjiep-en en ketting wordt snel en resoluut verplaatst, maar ik mis wat gevoel in de shifter, zodat je de schakelacties voor optimale souplesse nóg strakker kunt timen met je pedaalcadans.

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

Je ziet hier dat de XX1 Eagle AXS-shifter met een losse klemband op het stuur zit. Cervélo levert de ZHT-5 echter met de shifter via een Matchmaker-adapter gemonteerd aan de klem van de remgreep. Dat is er een die de shifter rechts van de remgreep plaatst, wat voor mij – ondanks z’n verstelmogelijkheden – geen ergonomisch fijne opstelling gaf. Mocht je hier óók tegen aanlopen, dan zal je Cervélo-dealer je ongetwijfeld willen voorzien van een linkse Matchmaker. Ik had die niet liggen, maar kwam wél een losse klem tegen in de onderdelenbak in mijn garage.

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

Ssjjjiep in plaats van een klik; de XX1 Eagle AXS-derailleur doet moeiteloos en precies zijn werk.

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

De cassette met 10-52t-vertanding geeft een bereik van 520% en maakt dat je niet snel te kort zult komen op het vlakke óf bij een marathon.

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

Onze ZHT-5 is voorzien van een kettingblad met 32 tanden, maar – als je de benen er voor hebt – kan je tot 38 tanden gaan.

Sram Level Ultimate: adequaat voor Nederland, maar laat te wensen over

Oók bij de remmen heeft Cervélo gewinkeld bij Sram en daar de Level Ultimate, Srams huidige topmodellen voor crosscountry, uit de schappen getrokken. Deze stoppers laten zich redelijk goed doseren, maar de absolute remkracht houdt niet echt over. In Nederland zul je niet snel aan de grenzen komen, maar rij je vaak marathons in het buitenland, zou ik zelf overwegen andere remmen te kiezen. Maar zulke gedachte zouden niet nodig moeten zijn bij een bike van € 10.000…

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

Srams Level Ultimate remmen zijn redelijk goed te doseren…

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

… maar het ontbreekt ze aan absolute stopkracht. In Nederland zijn ze adequaat, maar rij je vaak in het buitenland dan zijn ze wat ondermaats. Op een fiets van € 10.000 zou zo’n conclusie niet mogen, natuurlijk.

RockShox SID SL Ultimate

Over de voorvork kunnen we kort zijn. We hebben het al veelvuldig gehad over de SID SL Ultimate van RockShox. Sinds z’n introductie wist-ie ons snel te overtuigen met z’n fijne balans tussen fijngevoeligheid, precisie en consistentie. Zonder echt een onderzoek te hebben gedaan, lijkt het er op dat veel productmanagers het met ons eens zijn; de SID SL Ultimate en z’n derivaten kom je niet voor niets veel tegen in dit segment.

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

Met de SID SL Ultimate heeft RockShox in onze optiek dé standaard gezet in het crosscountrysegment. Je komt hem niet voor niets veel tegen.

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

Zoals het een racer betaamt: met een druk op de knop zet je de voorvork vanaf het stuur op slot om, nog efficiënter te sprinten naar de finish (of het terras…).

Reserve 28|XC carbon wielen

Tot slot nog de wielen. Die zijn van Reserve, wat een afsplitsing is van concerngenoot Santa Cruz. De asymmetrische carbon velgen in deze wielset zijn relatief laag, met een binnenbreedte van 28 mm. De 2.4 inch Maxxis Rekon Race banden passen er goed bij; ze staan mooi rond en meten bij een druk van 1,3 bar 61 mm over de schoudernoppen. Doordat de velgen niet hoog zijn, zijn ze in die richting niet overmatig stijf. Een eigenschap die zeker op een stijve hardtail als de Cervélo ZHT-5 niet onderschat mag worden.

In het midden van deze carbon velgen zijn Industry Nine 1/1-naven gespaakt. Dit zijn technisch mooi uitgevoerde naven die rond afgedichte cartridgelagers draaien. De pallen-vrijloop in de achternaaf heeft bovendien 90 aangrijppunten en pakt dus razendsnel op. Dat terwijl het vrijloopgeluid subtiel is en niet veel wrijving lijkt te geven. Met een gewicht van net iets boven de 1.400 gram zijn het respectabele lichtgewichten, maar niet van de buitencategorie. Daar staat tegenover dat Reserve géén gewichtslimiet voor z’n carbon velgen heeft en ook een levenslange garantie verleent.

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

De Reserve carbon velgen zijn versterkt op de plekken waar het nodig is; rondom de spaakgaten. Het betrekkelijk lage velgprofiel maakt dat ze in hoogte niet kneiterhard zijn en dat is op een stijve ZHT-5 een welkome eigenschap.

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

Sjieke naven van Industry Nine. Ze draaien mooi soepel op afgedichte lagers en met 90 tandjes in de vrijloop pakken ze snel op.

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail

De Maxxis Recon Race-banden zijn subtiel benopt, lopen relatief licht, geven zelfs bij iets natte omstandigheden nog lang voorspelbaar grip en dankzij de 2.4 inch breedte geven ze volop tractie en dragen goed bij aan het comfort.

Conclusie: standaard mét racegenen, maar zonder racebenen

Wat betreft rijeigenschappen slaagt Cervélo met de ZHT-5 op basis van z’n geometrie en stijfheid glansrijk in zijn doel; het is een erg rappe crosscountryhardtail. De ZHT-5 daagt je uit om de snelheid hoog te houden op zowel de rechte stroken als op krappe singletracks. Bergaf maant dit carbon racekanon je echter om bij de les te blijven. Wil je de snelste lijn naar benden volgen, dan moet moet je hem kordaat bij z’n lurven pakken. Vanwege de geometrie is het altijd duidelijk dat jij piloot moet zijn en nooit passagier. Aan de andere kant speelt de ‘conservatieve’ geometrie op korte draai- en keerrondjes z’n troeven erg goed uit. De Cervélo laat zich met speels gemak van richting veranderen, zonder snel over- of onderstuurt te raken.

In een markt waar sommige fabrikanten ook hardtails de lang, laag en lui behandeling geven, is Cervélo’s aanbod een welkome afwisseling. Want die ‘moderne’ geometrie werkt vaak pas in je voordeel als de trail steil en ruig wordt. Wat dat aangaat heeft Cervélo in mijn optiek een mountainbike neergezet die goed bij de Nederlandse condities past.

“Het is een geslaagde bike met een duidelijk doel voor ogen. Maar ook niet meer dan dat. En als je je beseft dan andere merken dat kunstje ook prima kunnen tegen een (veel) lagere prijs, dan is het gemis van warp-drive, of de racebenen van Milan Vader maar moeilijk te rechtvaardigen…”

Maar hoe je het ook draait of keert – in het geval van de ZHT-5 op singletracks letterlijk vrij kort – het is onmogelijk om het over Cervélo’s eerste mountainbike te hebben zónder de prijs in ogenschouw te nemen. Want € 10.000 is echt een flinke smak geld voor een hardtail. Tegen het obscene aan zelfs. Het effect dat zo’n prijs heeft, is dat de verwachtingen ook erg hoog zijn. En dat is meteen het grootste probleem dat Cervélo zichzelf op de hals haalt door z’n eerste mountainbike op deze manier op de markt te zetten. Het is een geslaagde, doelgerichte bike met een duidelijk afgebakend inzetbereik. Maar ook niet meer dan dat. En als je je beseft dat andere merken dat kunstje ook prima kunnen tegen een (veel) lagere prijs, dan is het gemis van warp-drive, of de racebenen van Milan Vader wel moeilijk te rechtvaardigen…


Cervélo ZHT-5 2023 | Specificaties, Prijs en geometrie

Onderdelen, gewicht en prijs

Frame Carbon
Vork RockShox SID SL Ultimate, 100 mm veerweg
Achterderailleur Sram XX1 AXS Eagle, 12-speed
Schakelaar Sram XX1 AXS Eagle, 12-speed
Crankset Sram XX1, DUB, 32t, Sram Dub BSA 73 trapaslagers
Cassette Sram XX1, 10/52t
Remmen Sram Level Ultimate
Remschijven (v/a) Sram CLX R (center lock), 160/160 mm
Wielen Reserve 28|XC, carbon velgen, Industry Nine 1/1 naven
Voorband Maxxis Rekon Race, EXO 120 tpi, 29 x 2.4″
Achterband Maxxis Rekon Race, EXO 120 tpi, 29 x 2.4″
Stuur Race Face Next SL Carbon, ø35, 740 mm
Stuurpen Race Face Aeffect aluminium, ø35, 70 mm, 6º
Zadel Prologo Dimension NDR Nack
Zadelpen Cervélo SP29 Carbon, Ø 30,9 mm
Gewicht 8,9 kg (framemaat S, gewogen incl. binnenbanden, excl. pedalen)
Prijs € 9.999,-
Garantie Levenslang op het frame voor eerste eigenaar

Geometrie

Cervelo ZHT-5 carbon hardtail geometrie
Hardtail geometrie

Website fabrikant: cervelo.com

Geplaatst in Reviews en getagd met , , , , .
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments