Ook WTB brengt nieuw crosscountry-rubber: de Macro 2.4

Het Amerikaanse WTB, dat toch vooral bekend staat om z’n dikke trail- en endurorubbers, brengt met de Macro een geheel nieuwe crosscountry-band. Uiteraard in een breedte van 2.4 inch, want dat is in het xc-gebeuren het nieuwe normaal. De Macro 2.4 komt met zwarte of beige wangen en gaat 69,95 euro kosten.

Het nieuwste crosscountry-rubber van WTB: de Macro 2.4.

Nieuwe xc-band van WTB: de Macro 2.4

Een nieuwe crosscountry-band is voor Nederlandse mountainbikers altijd goed nieuws. Immers, het grootste deel van de polderbikers rijdt op snelle en lichte xc-rubbers. Het Amerikaanse WTB, dat vooral bekend staat om z’n potente trail- en endurobanden, brengt in de vorm van de Marco 2.4 een snelle crosscountry-slof. Het profiel is karig en laag, zoals dat hoort op een xc-band. En je kunt ‘m alleen in een breedte van 2.4 inch krijgen, want dat is in de offroad-racerij het nieuwe normaal.

Natuurlijk maakt ook WTB in z’n persbericht een hoop tamtam. Zo zou de band niet alleen licht rollen, maar ook over een zeer goede bochtengrip beschikken en bovendien bovengemiddeld goed bestand zijn tegen stootlekken. Eerst maar dat laatste. WTB realiseert die lekbestendigheid door nylon weefsel in de wangen te verwerken. De garens van dit weefsel zijn niet rond, maar plat, waardoor een hoge mate van souplesse gewaarborgd is. De combinatie van lage rolweerstand en veel grip komt volgens WTB voort uit de gebruikte rubbersamenstelling (“TriTec”) en het noppenpatroon, met kleine, dicht opeen staande nopjes op het loopvlak en grotere, meer uit elkaar staande noppen aan de zijkanten.

De WTB Macro 2.4 weegt 732 gram met zwarte en 709 gram met beige wangen. De prijs is 69,95 euro. Voor wie benieuwd is naar deze banden: collega Jeroen is al een tijdje met een paar testbanden onderweg. Zijn indrukken lees je binnenkort op deze site.

De WTB Macro 2.4 met beige en met zwarte wangen. Deze laatste is iets minder licht.

Kleine nopjes in het midden, grote aan de zijkanten. De rubbersamenstelling van centrale noppen is harder (lees: sneller) dan die van de grote noppen aan de zijkanten (lees: meer grip).

Een nylon weefsel in de wangen moet stootlekken tegengaan.


Bron en meer info: wtb.com

Geplaatst in Nieuws en getagd met , , .
Subscribe
Notify of
guest
1 Comment
oudste
nieuwste populairste
Inline Feedbacks
View all comments
Piet
Piet
3 maanden geleden

Mooie continental raveling! Onee. Beter goed gejat…